قتلتو بکن

شایعه

قتلتو بکن

شایعه

بایگانی

دل درد

چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۱۰ ق.ظ

دل درد

دل درد ، دل درد شدید ، دل درد نوزاد ، دل درد و حالت تهوع ، دل درد در کودکان ، دل درد پریود،دل دردمند مرا،دل درد و دل پیچه،دل درد دور ناف،دل درد در هفته پنجم بارداری،دل درد شدید پریود،دل درد شدید در اوایل بارداری،دل درد شدید در دوران بارداری،دل درد شدید بعد از سقط،دل درد شدید در بارداری،دل درد شدید نشانه چیست،دل درد شدید نوزاد،دل درد شدید ناگهانی

دل درد ، دل درد شدید ، دل درد نوزاد ، دل درد و حالت تهوع ، دل درد در کودکان ، دل درد پریود

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد دل درد و درمان خانگی آن صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

درمان دل درد

درمان دل درد معمولا با روش های زیادی امکان پذیر است.معمولا علائم دل درد موقتی است، در بیشتر مواقع دل درد از شرایطی مانند گرفتگی عضلات، سوء هاضمه و ماشین زدگی یا دریا زدگی ایجاد می شود. با وجود بی ضرر بودن آن، دل درد می تواند باعث گیجی، و ناراحتی شدیدی در شما بشود که در پی آن نتوانید بعضی از فعالیت های روزانه خود را انجام دهید. خوشبختانه روش های زیادی برای درمان درد شکم وجود دارد که شامل ورزش کردن، آشامیدن نوشیدنی های پر انرژی که در خانه تهیه می شود، و تغییر در رژیم ها هستند. اگر هیچکدام از موارد ذکر شده مفید واقع نشدند، در این صورت ممکن است که شما یک بیماری جدی مانند آپاندیس داشته باشید. چنانچه درد شکم شدید و طولانی مدت شد، سریعا به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

درمان دل درد با پوره سیب زمینی

پوره سیب درد معده را آرام می کند، به راحتی قابل هضم است، اسهال را کم می کند و کالری موردنیاز را به بدن می رساند. سیب خود حاوی پکتین است ( به خصوص در پوست آن) که به دفع کمک می کند( اگر مشکل یبوست داشته باشید). اگر مشکل دل درد از یبوست باشد، سیب می تواند کمک کند و اگر اسهال داشته باشید، پوره سیب خوب است.

دل درد ناشی از فیبرو بیوتیک

اگر دچار ناراحتی های معده ، مانند نفخ، گازمعده ، یبوست، اسهال یا حتی ریفلاکس اسید معده هستید ، پروبیوتیک ها به شما کمک خوهند کرد. مصرف روزانه پروبیوتیک موجب حمایت و جوانسازی ریز اندامگانهای همزیست بوسیله کمک به متوازن سازی ریزاندامگان های روده ای، کمک به گوارش، کمک به بدن برای ساخت ویتامین و جذب مواد معدنی ، تقویت سیستم ایمنی و بهبود متابولیسم می شود. ریز اندامگانهای همزیست مجموعه ای از باکتری های مفید هستند که بر سلامت دستگاه گوارش تاثیر میگذارد و میتوانند با خوردن ماست ، یا غذاهای ترش مثل نارنج ایجاد شوند.

درمان دل درد با نان تست

نان تست ریفلاکس اسیدی را تحریک نمی کند بنابراین خوردن آن خوب است. از طرفی مانند غذاهای پرچرب نیست که احساس سنگینی در معده ایجاد کند و درد شما را بیشتر بکند. اما تا وقتی خوب نشده اید، کره و مربا را کنار بگذارید.

درمان دل درد با رفتن به دستشویی

اغلب افرادی که حالت تهوع و یا دل درد دارند نیاز به کار کردن مزاج دارند. قبل از این که کار خاصی انجام دهید ابتدابرای چند دقیقه به توالت بروید وآرام تکیه دهید و زانو های خود را کشیده به طرف سینه خود قرار دهید. این حالت به درون فشار آوردن، به دفع کمک می کند. هیچ گاه خودتان زور نزنید و به خودتان فشار نیاورید که نیروی زیاد آوردن ممکن است عواقبی مانند بواسیر داشته باشد. اگر در داخل یا صندلی توالت خون دیدید سریعا دنبال درمان آن باشید. به این اتفاق hematochezia (آمدن خون از مقعد) وhematemesis (خون بالا آوردن) گویند.

درمان دل درد با خوردن سوپ

آب گوشت به خصوص برای درد معده بسیار خوب است. آب گوشت یا سوپ با محتویات نمک دار، آب بدن را نگه می دارد. وقتی نمک وارد گردش خون شود، به جذب مایعات کمک می کند. اگر فشار خون بالا دارید نوع کم نمک آن را استفاده کنید. سوپ یا آب گوشت اگر خیلی چرب نباشند، راحتتر هضم می شوند و دیگر احساس ریفلاکس یا حالت تهوع پیدا نمی کنید.

دل‌ درد ناشی از عدم‌تحمل لاکتوز

بنا به گزارش موسسه ملی دیابت، بیماری‌های کلیوی و گوارشی ایالات متحده آمریکا، حدود 65 درصد مردم جهان به مشکل عدم‌تحمل لاکتوز مبتلا هستند. افرادی که این مشکل را دارند بعد از مصرف شیر و محصولات لبنی دچار نفخ، گاز، اسهال، یبوست، کرامپ‌های عضلانی و… می‌شوند. به طور کلی مشکل عدم‌تحمل لاکتوز به دلیل کمبود لاکتاز (که از طریق روده کوچک تولید می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند) یا به دلیل جذب نامناسب لاکتوز ایجاد می‌شود. بهترین روش مقابله با این مشکل و دل‌درد ناشی از آن پرهیز از مصرف لبنیات مانند شیر، پنیر و کره است. در این صورت لازم است برای جذب کلسیم لازم مواد غذایی دیگر مانند سبزیجات برگ‌دار، بادام و… را جایگزین کرد.

درمان دل درد با خوردن کراکر

شیرینی های کراکر مانند برنج عمل می کنند. آنها راحت هضم می شوند و درد را تسکین می دهند. خوردن آنها به خانم های بارداری که دچار بیماری صبحگاهی هستند، توصیه می شود. مطالعات نشان داده است که کراکرها می توانند اسید معده را جذب کنند اما درستی و نادرستی این مطلب روشن نیست. اگر فشار خون بالا دارید، می توانید از بیسکوییت های نمک دار استفاده کنید.

درمان دل درد با حوله گرم

گرم کردن معده و اطراف آن می تواند عضلات معده را ریلکس کند و در نتیجه از گرفتگی و پیچش آن کاسته می شود. یک بطری آب گرم، حوله های ویژه گرم شونده در مایکروویو و یا از پتو های حرارتی الکتریکی استفاده کنید و آن را روی معده خود برای چند دقیقه قرار دهید. چنانچه هیچ کدام از موارد بالا در اختیار شما نبود، رو بالشی و یا ساق جوراب را از برنج پر کنید و برای یکی دو دقیقه در مایکروویو قرار دهید.

درمان دل درد با خوردن چای گیاهی

چای گیاهی بدون کافئین ( کافئین موجب تحریک ریفلاکس اسیدی می شود) می تواند درد معده را کاهش دهد. بابونه بهتر است زیرا التهاب را کم می کند گرچه تمامی انواع چای های گیاهی برای تامین آب بدن مناسبند. اما از خوردن چای نعناع بپرهیزید زیرا فعالیت اسفنکتر مری را آرام می کند درنتیجه اسید و دیگر محتویات معده وارد مری شده و موجب سوزش سر معده می شود.

دل درد ناشی از مواد شیمیایی

طبق مطالعات اخیر، ناهمترازی ریزاندامگان های شکم میتواند توسط آلاینده های محیطی ایجاد شود. روده درد یا شکم درد غیرعادی است و اغلب نشانه های ریزاندامگان های آسیب دیده می باشد. دکتر آنجل میگوید چند روز موادی را که به بدن خود میزنید در نظر بگیرید .غذاهای فرآوری شده ، مواد شیمیایی موجود در کرم ها، لوسیون ها، مواد شوینده و دارو ها اغلب میتواند عوارضی همچون کاهش یا تغییر آرایش ریزاندامگان ها را در روده را موجب شوند. تحقیقات هنوز هم بر چگونگی تاثیر گذاری دقیق این عوامل بر ریزاندامگان ها ادامه دارد، اما خوردن وعده ی غذایی کامل ، مثل خوراک دام ، گوشت ، تخم مرغ ، ماهی و محصولات طبیعی در صورت امکان، و خوردن پروبیوتیک ها میتواند مفید واقع شود.

درمان دل درد با آب نارگیل

آب نارگیل درد معده را تسکین می دهد، قند طبیعی موجود در آن کالری موردنیاز را به بدن شما می رساند و الکترولیت هایی چون پتاسیم دارد. همچنین حاوی ویتامین c است. علاوه بر این هیچگونه افزودنی های مصنوعی مانند رنگ غذا ندارد.

درمان دل درد با انگشتان پا

داشتن کمی سوءهاضمه معمولا با خارج شدن گاز کمی که در معده و روده انباشته شده است، درست می شود. شما می توانید با دست زدن به انگشتان پا و سایر تمرین های ساده به بدن خود کمک کنید. برای نمونه، دمرو دراز بکشید و پاهای خود را بالا ببرید. و یا زانوهای خود را با آرامی به سمت سینه خم کنید. تا کردن زانو باعث کمتر شدن درد در ناحیه شکم، و خارج شدن گازهای محصور شده و خلاصی از ناراحتی درد می شود.

درمان دل درد با زنجبیل

گرچه زنجبیل به تسکین دهنده درد معده شهرت دارد اما شواهدی دال بر این موضوع وجود ندارد. هیچ داده علمی برای تایید این موضوع وجود ندارد. زنجبیل تنها یک ادویه است که به راحتی هضم می شود. برخی از افراد معتقدند زنجبیل در کاهش درد معده بسیار موثر است از این رو برای کاهش دل درد خود زنجبیل را در آب خیس می کنند یا چای زنجبیل درست می کنند.

دل‌ درد ناشی از عدم‌تحمل گلوتن

در بیماری عدم‌تحمل گلوتن، فرد به پروتئین موجود در گندم، جو و چاودار حساس می‌شود. این مشکل نباید با بیماری کولیاک اشتباه گرفته شود. این بیماری ناشی از عکس‌العمل دستگاه ایمنی بدن به گلوتن است که ممکن است به جداره‌های روده کوچک آسیب بزند و مانع جذب مواد مغذی شود. در این صورت حتی دریافت میزان اندکی گلوتن نیز باعث بروز دل‌دردهای شدید می‌شود. اما افرادی که دچار مشکل عدم‌تحمل گلوتن هستند، بعد از مصرف محصولات غذایی حاوی گندم، جو یا چاودار دچار مشکلاتی مانند کرامپ‌های دردناک در شکم، نفخ، گاز، اسهال، یبوست و خستگی می‌شوند.

درمان دل درد با بالا اوردن

اگر شما حالت تهوع داشته باشید احتمالا بدن به شما نشان می دهد که نیاز به بالا آوردن (استفراغ) دارد. ممکن است این عمل ناشایسته، به نظر بدتر شدن اوضاع را نشان دهد، اما این روش بدن شماست تا باکتری ها، ویروسها و یا غذاهایی که باعث ایجاد ناراحتی می شود را از معده خارج کند. اگر بالا آوردن تا چند روز ادامه داشت حتما به دکتر مراجعه کنید که ممکن است زمینه یک بیماری جدی باشد. چنانچه حالت تحوع دارید ولی بالا نمی آورید، خوردن سودا کراکر(نوعی بیسکویت) را امتحان کنید و یا دست بندهای مغناتیسی ضد تهوع خود را حرکت دهید تا تهوع را برای شما آسانتر کند. استفراغ باعث کم شدن ناگهانی آب بدن می شود،اگر چند بار بالا آوردید، از مکمل های الکترولیت بنوشید که ورزش کارها می نوشند. این نوشیدنی ها باعث می شوند که بدن شما دوباره از سدیم و پتاسیم که برای مبارزه بیماری لازمند تأمین گردد.

دل درد ناشی از سیستم ایمنی ضعیف

بخش مفیدی از سیستم ایمنی بدن در روده است ، و سلول ها دیواره ی آن تولید کننده ی پادتن های مفید هستند. علاوه بر این ، باکتری های روده ویتامین B تولید میکند ، بیوتین ، folate و ویتامین B 12 را تولید میکند.علاوه بر این ، وضعیت روده موجب جذب مواد مغذی می شود ، که خود برای سلامت سیستم ایمنی بدن مفید است. بنابراین اگر اغلب بیمار هستید وقتی که شکم شما با باکتری های مفید بالانس شده باشد ، از بدن شما در برابر بیماری و عفونت دفاع میکند ، اگر عدم تعادل وجود داشته باشد ، بدن قدرت خود را برای مقابله و دفع میکروب ها که منجر به بیماری های مکرر می شود، از دست میدهد. تحقیقات نشان میدهد اگر میزان میکروارگانیسم ها کاهش یابد ، دیگر آنتی اکسیدان ها تولید نمیشوند، و موجب در معرض قرار گرفتن هرچه بیشتر فرد درمقابل بیماری می شود.

درمان دل درد با حمام اب گرم

قرار گرفتن در داخل آب گرم باعث افزایش گردش خون و ریلکس شدن عضلات بدن می شود. این کار می تواند باعث کاهش درد شکم شود و همچنین باعث ایجاد آرامش و از بین رفتن استرس شود. حد اقل به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در حمام بمانید و یکی دو فنجان نمک اصل فرنگی(سولفات دو منیزی) به وان آب گرم اضافه کنید تا به بیرون آمدن التهاب کمک کند.

دل‌ درد ناشی از التهاب پانکراس یا لوزالمعده

التهاب لوزالمعده (غده پهن واقع در قسمت فوقانی شکم و پشت معده) باعث بروز دل‌درد، سوزش یا پیچش‌های شدید در شکم و به سمت کمر می‌شود و با علائم دیگری مانند حالت تهوع شدید و حتی استفراغ همراه است. به عقیده محققان بیمارستان هنری فورد دیترویت آمریکا، زیاده‌روی در مصرف الکل عامل اصلی پانکراتیت حاد و مزمن است. توجه داشته باشید که امکان دارد این دو بیماری به درمان‌ها پاسخ ندهند و کشنده شوند.

درمان دل درد با ماساژ معده

درد معده ممکن است از گرفتگی عضلات شکم ناشی باشد. برای ماساژی آرام می توانید به این مطلب توجه کنید: فشار آرامی در جاهای مختلف معده و کمر وارد کنید. بیشتر توجه خود را در قست هایی که درد وجود دارد متمرکز کنید ولی بیش از حد آن را فشار و یا مالش ندهید. در حین ماساژ، روی تنفس خود دقت کنید که دم با بینی و بازدم را با دهان انجام دهید. نفس عمیق کشیدن باعث ریلکس شدن عضلات و حواس ما را از دردی که داریم پرت می کند.

دل درد ناشی از سیستم عصبی سمپاتیک شما

در تحقیقی که توسط لیندا رینمان ، استاد دانسگاه دولتی فلوریدا صورت گرفت رابطه روده و مغز را بررسی شد. او توضیح داد که مغز و روده چگونه بوسیله ی عصب واگوس با یکدیگر صحبت میکنند، این عصب در امتداد بدن از مغز تا پایین ستون فقرات پهن شده است و به همین دلیل است که وقتی استرس داریم ” دلشوره ” میگیریم. درمواقع استرس های احساسی ، سیستم عصبی سمپاتیک متوقف میشود و عملکرد های روده را به طور ویژه متوقف می سازد. وقتی توسط یک خرس دنبال می شوید دیگر چه نیازی به هضم غذا دارید؟ بدن شما خون را از روده به اندام های شما را کم میکند ، کم شدن سرعت خون در روده میتواند منجر به حالت تهوع و استرس بیشتر شود. با گذشت زمان استرس میتواند تاثیر منفی بر روده ی شما داشته باشد.

درمان دل درد با داروهای بی نسخه

داروهای بی نسخه مختلفی برای حالت تهوع عادی، سوءهاضمه، و گرفتگی عضلات و دل درد وجود دارند. شاید شما نمی خواهید به این داروها خیلی اعتماد کنید اما مصرف متوسط و معمول آن بی خطر و مؤثر است. موارد استفاده آن را با دقت بخوانید و از مسؤل دارو خانه برای راهنمایی های بیشتر که ممکن است شما را به سمت دارویی که لازم دارید بکشد، کمک بخواهید. برای سوء هاضمه، دنبال داروهایی باشید که حاوی بیسموت یا کربنات کلسیم هستند، داخل معده را پوشش می دهند و حالت تهوع و درد را بدون عوارض جانبی و یا منعی کاهش می دهند. چنانچه بعد از مصرف بیسموت دل درد همچنان ادامه داشت، یک دارو با دوز پایین مانند استامینوفن به جای آسپرین یا ایبوبروفن مصرف کنید. توجه داشته باشید که از داروها بیش از حد مصرف نکنید که می تواند باعث آسیب رساندن به کلیه شود.

دل‌درد ناشی از آندومتریوز

آندومتریوز یک بیماری دردناک رحمی است که خانم‌ها را مبتلا می‌کند. این بیماری زمانی بروز می‌کند که سلول‌های جداره رحم به سمت مناطق خارجی لگن حرکت می‌کنند و باعث بروز کرامپ‌های دردناک عضلات شکمی، قاعدگی‌های نامنظم، قطع خونریزی و حتی ناباروری می‌شود.برای تشخیص این بیماری به سونوگرافی لگن نیاز است. در صورت تشخیص بیماری، داروهای لازم از قبیل مسکن‌ها، درمان‌های هورمونی و در برخی موارد جراحی لازم ‌است.

درمان دل درد با مصرف الو

یکی از علل شایع دل درد یبوست است: بدن احتیاج دارد که درون روده را حرکت دهد، اما چیزی جلوی راهش را سد و یا مانع حرکت آن می شود. شما می توانید یبوست را با خوردن یا آشامیدن مواد غنی از فیبر مثل آلو، سبوس و یا کلم بروکلی تسکین دهید. آلو خواص ویژه مناسبی دارد از آنجا که حاوی سربیتول (الکل بی بو و سفید و بلورین) طبیعی ضد یبوست است و مملو از فیبر است. اگر بعد از خوردن و آشامیدن غذاهایی با فیبر بالا یبوست همچنان باقی ماند، ضد یبوست های ملایمی مانند پودر حل پذیر در آب و یا ترکیب سنوساید با چای را امتحان کنید. یک فنجان قهوه همچنین می توانید عضلات دستگاه گوارش خود را تحریک و باعث کارکرد مزاج شود. گرچه بیش از حد مصرف نکنید. قهوه حاوی diuretic (ماده ای که باعث افزایش ادرار می شود) است در نتیجه مصرف زیادی آن می تواند باعث کم شدن آب بدن و تشدید یبوست شود. آب آلو معروف به این است که برای تحریک روده و حرکت دادن آن مناسب است. یک لیوان کوچک در صبح و یک لیوان کوچک در بعد از ظهر بنوشید که به یبوست کمک کند.

دل درد ، دل درد شدید ، دل درد نوزاد ، دل درد و حالت تهوع ، دل درد در کودکان ، دل درد پریود

دل درد ناشی از الگوی خواب اشتباه

کمبود خواب میتواند سلامت روده ی شما را تحت تاثیر قرار دهد . اکوسیستم ریزاندامگان ها گسترده و متنوع روده دارای ریتم های روزانه خود است. تحقیقات نشان میدهد که یکی از راه هایی که روده بر خواب شما تاثیر میگذارد از طریق سروتونین های شیمیایی است که بر چرخه خواب / بیداری تاثیر میگذارد . اگر از مردم بپرسید میگویند که سروتونین در مغز تولید می شود اما در واقع 80 درصد از سروتونین تولید شده در بدن توسط روده است.

درمان دل درد با چای نعناع ، زنجبیل یا بابونه

محققان نشان داده اند که این سه گیاه به تسکین دادن حالت تهوع و ناراحتی های معمول شکمی مؤثر است. زنجبیل گوارش را تنظیم می کند، در صورتی که نعناع و بابونه تسکین دهنده گرفتگی عضلات هستند . همچنین شما می توانید برگ نعنای جوشیده شده را بجوید و یا آب زنجبیل بنوشید که از چای با این گیاهان سریعتر عمل می کند. برای تهیه آب زنجبیل، آب چند عدد از زنجبیلهای خرد شده را در آب داغ بریزید، خیسش کنید و از صافی عبورش دهید.

دل‌ درد ناشی از اولسرها یا زخم‌های گوارشی

بر اساس بررسی‌های انجام‌شده در آمریکا مشخص شده است که حدود 10 درصد آمریکایی‌ها در طول زندگی خود دچار مشکل اختلالات معده و دئودونوم (زخم‌های معده، دوازدهه، گاستریت) می‌شوند. زخم‌های گوارشی معمولا دردهای شدید و گزنده‌ای در شکم ایجاد می‌کنند. این درد غالبا بعد از خوردن غذا و زمانی که دراز کشیده‌اید بیشتر می‌شود و روی معده فشار می‌آورد. در برخی موارد وجود عفونت باکتریایی، مصرف برخی از داروها مانند آسپرین، مصرف الکل و دخانیات باعث افزایش اسید معده می‌شود و دلیل اصلی زخم معده است.

درمان دل درد با جوش شیرین

در بیشتر داروهای بی نسخه آنتی اسید (antacids) جوش شیرین از مواد اصلی آنها است. برای همین دفعه بعد سری به مغازه ها بزنید و در خانه آنتی اسید خودتان را تهیه کنید. بدین صورت که یک قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب گرم حل کنید و بعد محلول را به آرامی بنوشید. این پروسه را هر چند ساعت تکرار کنید تا سوء حاضمه و یا حالت تهوع شما فروکش کند.

دل درد ناشی از عدم ورزش

طبق مطالعات مدرسه پزشکی هاروارد ، حرکت بدن شما کمک به حرکت شکم شما میکند. تغییرات ناشی از ورزش کردن بر سامانه عصبی خودمختار ( که کنترل عملکردهای بدن را دارد ) دستگاه گوارش معده همچنین برتحرک روده ی بزرگ و احتمالا روده ی کوچک موثر است. از این رو میتوان شاهد فواید ورزش در بهبود یبوست بود ؛ در واقع یکی از دلایل یبوست عدم ورزش کافی است.

درمان دل درد با شربت سرکه سیب

برخلاف معمول سرکه سفید، شربت سرکه سیب با استفاده از جذب مواد مغذی ناخواسته در معده حالت تهوع را کم می کند. دو سه قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب ولرم بریزید. اگر از طعم آن خوشتان نمی آید، می توانید هر چند ساعت جرعه ای از آن را بنوشید تا حالت تهوع شما از بین برود. با یک سیاست روشن شربت سرکه سیب ارگانیک و غیر پاستوریزه تهیه کنید که حاوی مواد مادر است. یعنی آنزیمهای خام و باکتری هایی را در خود دارا می باشد که برای سلامتی روده بسیار مفید هستند.

دل‌ درد ناشی از سنگ کیسه صفرا

سنگ‌های کیسه صفرا باعث بروز التهاب‌های دردناک شکمی می‌شوند، چون این سنگ‌ها که همان سنگ‌های ریز و سفت حاصل از کلسترول و رنگدانه‌ها هستند در کیسه صفرا جمع و باعث انسداد مجاری صفراوی می‌شوند کیسه صفرا ارگانی واقع در زیر کبد است که وظیفه تولید صفرا برای هضم مواد چرب را برعهده دارد.در صورت بروز سنگ کیسه صفرا بیمار درد شدیدی در قسمت راست و فوقانی شکم احساس می‌کند که معمولا بعد از خوردن غذای سنگین و چرب نیز بیشتر می‌شود. توجه داشته باشید که مواد غذایی چرب و چاقی از جمله عوامل اصلی بروز سنگ کیسه صفرا هستند. البته نباید از عوامل ژنتیک، تولید استروژن، دیابت و کاهش وزن شدید و ناگهانی غافل شد.

درمان دل درد با آب آلوئه ورا

آب آلو ورا برای تسکین دل پیچه و دل درد مناسب است. همچنین به رابطه یبوست با سوءهاضمه هم کمک می کند. آن را می توان در فروشگاه هایی که مواد غذایی ویژه ای برای سلامتی دارند، یافت کرد. البته به دلیل اینکه در این چند سال اخیر بسیار عامه پسند شده در حال حاظر به صورت گسترده تری موجود می باشد.

دل درد ناشی از عصب معده ای بیش فعالی

بر اساس تحقیقات اخیر FSU ، یک ریزاندامگان ناسالم روده بوسیله یک عصب وحشی ، ممکن است منجر به اختلالات خلقی و عاطفی شود عصب های معده ، سیگنال های Motor را از مغز به روده ارسال میکنند و این در فرایند گوارش تاثیر میگذارد .سیگنال هایی که توسط روده به مغز ارسال می شودمیتوانند از گزارش ” همه چی خوب است” به ” این پایین به مشکل برخوردیم ” تغییر یابند. بعنوان مثال ، خودن غذاهایی مانند شکر، دانه های روغنی، غذاهای سرخ شده ،آرد تصویه شده ، افزودنی های شیمیایی و شیرین کننده هایی مصنوعی میتواند منجر به التهاب در بدن شود و شامل سیگنال های خطر که از عصب معده بالا می روند مثل سیگنال هایی که علائم اضطراب ، و افسردگی را بدتر میکند ، باشند. و این مسئله خلق و رفتار را تحت تاثیر قرار میدهد.

درمان دل درد با توجه به مواد خوراکی

اگر شما به طور مکرر دچار سوء هاضمه و یا سوزش دل می شوید، باید علت سوء هاضمه را درمان کنید که از دنبال کردن علائم بیماری مهمتر است. این پروسه را با نظارت بر مصرف خوراکی ها و غذاهایی که همیشه مصرف می کنید می توانید شروع کنید. عادت های به ظاهر کوچک مثل سریع خوردن، لقمه بزرگ بر داشتن، پر خوری کردن می تواند باعث بدتر شدن سوء هاضمه شود. برای اینکه غذای قبل از خواب را تنظیم کنید، وعده های کمتر در دوره زمان طولانی تری بخورید. آهسته غدا خوردن باعث می شود که عمل هضم راحت تر صورت بگیرد و حجم کار معده کاهش می یابد. به مشکل معده بعد از خوردن غذا non-ulcer dyspepsia (سوء هاضمه بدون زخم) می گویند که البته به سوء هاضمه معروف است.

دل‌ درد ناشی از دیورتیکولیت

دیورتیکولیت التهاب دردناک یا تشکیل آبسه در حفره‌های دیواره کولون یا دیورتیکول است. وقتی موادی مانند مدفوع از روده عبور می‌کند این کیسه‌های کوچک مسدود و حجیم می‌شوند. دیورتیکولیت خود را با علائمی مانند گرفتگی‌های عضلانی دردناک، خونریزی مقعد، مدفوع خونی و آبسه نشان می‌دهد. در موارد شدید این بیماری، پزشک متخصص اقدام به عمل جراحی می‌کند.

درمان دل درد با خوردن آب

یک ساعت بعد از صرف غذا نوشیدن متوسط می تواند به هضم غذا کمک کند. در حالیکه بر خلاف شواهد، نوشیدن آب همراه با وعده های غذایی می تواند اسید های گوارشی معده را رقیق کرده و باعث شود که تأثیر کمی بگذارد. آب و یا شیر را ارجحتر قرار دهید تا نوشیدنی های دیگری مثل قهوه، نوشیدنی های الکلی، که ممکن است سوزش دیواره معده شما را بیشتر کند و حال شما را ناخوشایند تر بکند.

دل درد ناشی از غذا خوردن قبل خواب

یکی از علل شایع مشکلات روده مثل اسید ریفلاکس معده ، سوزش سردل، و حتی (GERD) ( بازگشت اسید معده ) خواب، درست بعد از خوردن غذا است. سوزان رمضانی ، متخصص گوارش معده ، (AGAF) ، متخصصان انجمن گوارش آمریکا میگوید :” دو تا سه ساعت پیش از خواب شام بخورید ، اگر محتوی غذای شما کربوهیدرات و چربی زیاد باشد ،4 تا 6 ساعت قبل از زمان خواب غذا بخورید.

درمان دل درد با پرهیز از غذاهای تند و چرب

سوء هاضمه به طور معمول از مصرف غذاهای سخت هضم حاصل می شود که باعث تشدید دل درد و افزایش تولید اسید است. یکی از ساده ترین روش ها برای جلوگیری از سوء هاضمه، این است که متوجه بشویم که کدام غذاها باعث پیدایش علائم بد گوارشی در شما می شود، آنها را از رژم غذایی خود بر دارید. به جای غذاهای روغنی وتند، غذا های ملایم مطلوبی را انتخاب کنید مانند ارد جو دوسر، شوربا، نان تست، سس سیب، کراکرها وبرنج. این خوراکی ها راحت هضم می شوند و بی دلیل به سیستم گوارشی شما استرس وارد نمی کنند.

دل‌ دردهای ناشی از وجود انگل‌ها

اگر عادت دارید زیاد در آب دریاچه یا استخر شنا کنید، بیشتر در معرض انگل‌هایی قرار می‌گیرید که باعث بروز دل‌درد، کرامپ‌های دردناک عضلات شکم، نفخ، اسهال، حالت تهوع، گاز و اختلالات گوارشی می‌شوند. بنا به گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های ایالات متحده آمریکا (CDC) انگل‌هایی مانند ژیاردیا، بعد از چند روز تا یک هفته از آلودگی در مجاری گوارشی مستقر می‌شوند. حواس‌تان باشد که مصرف آب‌های آلوده، نوشیدنی‌های غیرپاستوریزه مانند سرکه سیب غیرپاستوریزه یا مصرف مواد غذایی آلوده و نپخته ممکن است شما را در معرض انگل‌ها قرار دهد.

درمان دل درد با پوشیدن لباس های گشاد

ممکن است این مطلب کوچکی بنظر بیاید، اما در واقع لباس ها می توانند فشار زیاد بر روی دل و برگشت اسید داشته باشند. دور کمر خیلی تنگ در شلوارها و دامنها می تواند شکم شما را فرو ببرد و به قسمت پایین دریچه مری فشار وارد کند و مانع هضم منظم شود که به سبب آن اسیدهای معده از مری بالا می روند. این بدین معنا نیست که شما باید برای همیشه از شلوار جین های تنگ مورد علاقه خود خداحافظی بکنید. فقط کافیست لباسهای کمی گشادتر قبل از یک وعده غذایی مفصل بپوشید.

دل درد ناشی از گیر کردن چیزی در شکم

اگر شکم سخت و متورم باشد ، میتوانداین معنا را برساند که گاز معده یا یبوست دارید. اما اگر این وضعیت ادامه یابد ، نشانه ای از انسداد روده می باشد. تحقیقات نشان میدهد چنین انسداد هایی میتواند منجر به متورم شدن شکم شود و بیمار اغلب سفت شدن شکم را تجربه میکند. علل انسداد روده میتواند ناشی از چسبدندگی فتق ، التهاب دیورتیکول های جدار روده، (IBD) سندرم التهاب روده و حتی سرطان باشد.

درمان دل درد با مکمل ها

سه تا از مکمل هایی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از مکمل آنزیم های گوارشی، مکمل های اسید هیدروکلریک، قرص روغن نعناع برای روده که به رفع سوء هاضمه کمک می کنند. برای مثال، مصرف کپسول های روغن نعناع برای رود نشان داده است بیش از ۷۵% از افراد مشکل سوء هاضمه اشان کمتر و یا درمان شده است. گرچه داشتن سوء هاضمه به دفعات ممکن است نشان دهنده این باشد که اسید معده بیش فعال شده است، همچنین ممکن است به سبب نارسا بودن اسید معده باشد. اگر این برایندی است که فکر می کنید شما به آن مبتلا شدید از دکتر خود بپرسید، و اگر به شما پیشنهاد مصرف مکمل های اسید هیدروکلریک را دادند شما آن را مصرف کنید. مهم نیست که شما چه مکمل هایی را انتخاب کرده اید، تنها از مقدار مصرف آن اطمینان حاصل کنید و اگر تجربه هر عوارض جانبی را داشتید با دکتر خود مشورت کنید.

دل‌ دردهای ناشی از ریفلاکس معده به مری

وقتی دریچه معده دچار مشکل شود اسید آن به سمت مری می‌رود و مشکل ریفلاکس معده به مری بروز می‌کند. در واقع با شل‌شدن اسفنکتر، محتویات معده به داخل مری می‌رود و باعث سوزش معده و درد در قفسه سینه می‌شود و دل‌درد ایجاد می‌کند. ریفلاکس معده با مصرف برخی مواد غذایی بویژه مواد غذایی چرب تشدید می‌شود. اما می‌توان علائم آن را با مصرف داروهای ضداسید و آنتی‌هیستامین‌های H2 و همچنین کنترل وزن، اصلاح تغذیه و خودداری از پرخوری کنترل کرد.

درمان دل درد با افزایش پرو بیوتیک

پروبیوتیک ها باکتری های مناسبی هستند که در معده شما رشد کرده و به گوارش کمک می کنند. محققان نشان داده اند که مصرف پروبیوتیک ها باعث بهبود بخشیدن به مشکلات اساس مزمن در گوارش مانند بیماری سندرم روده و عفونت اسهال می شوند. خوردن ماست و دیگر فراورده های شیر در روز مقدار پروبیوتیک را افزایش می دهند. اما قبل از خرید از محتوای برچسب آن اطمینان حاصل کنید که ارگانیک باشند. اگر معده شما ماست را نمی تواند هضم کند، مکمل های کپسول ژله ای را بجای آن مصرف کنید. مکمل های خوب شامل Florastor و Align که از مکمل های پروبیوتیک هستندکه به سلامت سیستم گوارش کمک می کنند.

دل درد ناشی از خونریزی داخلی

خون موجود در مدفوع منجر به وحشت میشود اما مدفوع سیاه نیز میتواند علامت خونریزی در دستگاه گوارش باشد از جمله در قسمت شکم یا روده کوچک البته اگر سبزیجات تیره رنگ مانند چغندر ، یا مکمل های آهن مصرف نکرده باشید ، مدفوع سیاه رنگ نشانگر سرطان می باشد. خون قرمز روشن در مدفوع ناشی از خونریزی هموروئید ها پس از خستگی و تنش یا حرکت روده ی سفت است. ممکن است اولین نشانه ی یک مسئله ی جدی مانند التهاب روده ،ایجاد زائده و کیسه در دستگاه گوارش و سرطان روده بزرگ می باشد.

درمان دل درد با عصاره برگ آرتیشوک

آرتیشوک سوخت و ساز بدن را افزایش داده و صفرا (زرداب) را در معده به جریان می اندازد، و حرکت غذا در طول گوارش را افزایش می دهد. تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف عصاره آرتیشوک می تواند برای کاهش علائم سوء هاضمه مانند نفخ شکم (باد شکم) و احساس زودپر شدن معده بسیار مفید باشد. گرچه در آلمان به طور گسترده مصرف می شود، پیدا کردن عصاره آرتیشوک در کشورهای دیگر مشکل است. در مغازه های مواد خوراکی سالم و یا در اینترنت دنبال آن بگردید. خرده فروش ها می توانند تا منزل شما محصول را تحویل دهند.

دل‌ دردهای ناشی از مسمومیت غذایی

مسمومیت غذایی بسرعت روی دستگاه گوارشی تاثیر می‌گذارد. این مشکل با ورود باکتری‌هایی مانند سالمونلا یا ویروس بروز می‌کند و بسرعت علائمی مانند دل‌درد، نفخ، گاز، کرامپ‌های عضلانی، حالت تهوع، اسهال و استفراغ ایجاد می‌کند. علائم مسمومیت غذایی معمولا با علائم گاستروآنتریت اشتباه گرفته می‌شود. اما باید بدانید مسمومیت غذایی معمولا بعد از چند روز یعنی وقتی ماده غذایی مسموم از لوله گوارشی دفع شود از بین می‌رود. البته مسمومیت غذایی در بین سالمندان، بچه‌های کم سن‌وسال و افرادی که دستگاه ایمنی ضعیفی دارند، جدی و حتی کشنده است و باید هرچه سریع‌تر تحت درمان قرار بگیرند.

درمان دل درد با عدم نیترات ها

خیلی از داروهای تجویزی و مصرف زیاد آنها می تواند باعث بروز علایم بد گوارشی و یا سوزش معده شود، برای همین قفسه قرصهای خود را چک کنید که موردی نباشد که در مشکل معده شما تأثیر بگذارد. گرچه به راحتی مصرف دارو های مهم خود را قطع نکنید. از دکتر خود بپرسید که آیا می توانید مصرف دارو را قطع کنید و برای جایگزین کردن آن چه باید بکنید. نیترات اغلب برای بیماری های قلبی استفاده می شود که باعث گسترش عروق خونی می شود، و دارو های معمول غیر استروئیدی ضد التهاب مانند آسپرین و ایبوپروفن معمولا برای پرداختن به درد مصرف می شوند.

دل درد ناشی از کلونوسکپی

نه تنها خوردن کپسول های کولو در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است ، کلونوسکپی می تواند زندگی شما را نجات دهد. مخصوصا اگر علائم سرطان مثل :خون یا چرک در مدفوع ، کاهش وزن ، تب، توده های غیر طبیعی که شما را از خواب بیدار میکند را داشته باشید. سابقه خانوادگی سرطان روده بزرگ یا بیماری التهابی روده (IBD) ممکن است نیاز به کولونوسکپی در شما را نشان دهد.

درمان دل درد با مراجعه به دکتر

تعداد زیادی داروهای بی نسخه در داروخانه ها موجود است که شما برای درمان سوء هاضمه خود می توانید از آنها بهره مند شوید، ولی خیلی از آنها در مدت مصرف طولانی عوارض جانبی ناخوشایندی را بدنبال دارند. اگر باوجود مکمل ها و رژیم غذایی همچنان سوء هاضمه شما ادامه داشت، با دکتر خود صحبت کنید و ببینید که آیا دارویی هست که بتوانید برای مشکل خود مصرف کنید. برای مثال، دکتر شما ممکن است که از روش پمپ پروتون یا H2-receptor antagonist استفاده کند. این نوع درمان برای تولید کمتر اسید در معده و یا کم کردم میزان اسید در معده کارکرد دارد.

درمان دل درد با استراحت

بعد از خوردن یک وعده غذایی باید به بدن خود جای تنفس دهید تا غذای شما هضم شود. اگر بعد از صرف غذا سریعا ورزش کنید بدن شما عمل گوارش را قطع می کند در نتیجه می تواند برای ریه و عضلات خون و انرژی تولید کند. این انقطاع عمل هضم را تأخیر می دهد و باعث دل درد می شود. بعد از صرف غذا بیش از یک ساعت به صورت عمودی بنشینید و یا لم دهید. اگر شما یک وعده غذای مفصل پر چرب میل کنید، قبل از یک ورزش سنگین بهتر است دو تا سه ساعت صبر کنید.

دل درد ناشی از کمبود فیبر غذایی

یبوست ممکن است معانی مختلفی برای افراد داشته باشد بر اساس تصور آن ها مثلا تغییر عادات روده ، مدفوع خیلی سخت یا خیلی کوچک ، یا دفع آن دشوار باشد. یبوست میتواند اغلب توسط رژیم غذایی نامناسب ایجاد شود ، بنابر این سعی کنید از مصرف فیبر و نوشیدن آب هرچه بیشتر دریغ نکنید.اگر یبوست بیشتر از 3 ماه به طول بیانجامد ، بخصوص اگر همراه با خون درموفوع ، کاهش وزن و یا کاهش اشتها باشد ، باید توسط پزشک بررسی شود ، چراکه میتواند نشانگربیماری های جدی از جمله دیابت ، فلج چندگانه ، بیمار پارکینسون و کم کاری تیروئید باشد.

پیشگیری از دل درد با کاهش استرس

بیشتر معمول است افرادی که استرس زیادی دارند دچار حالت تهوع و سوء هاضمه می شوند. برای کاهش استرس خود، به آرامی اندام های خود را کش دهید و مدیتیشن انجام دهید. این اعمال می توانند بدن شما را ریلکس کرده و ذهن را آرام کند در حالی که احتمال دردهای شکم را نیز کاهش می دهد. تحقیقات اخیر همچنان نشان داده است که تنفس عمیق سوزش دل را نیز کم می کند. بر خلاف بسیاری از داروهای پیشگیرانه، تمرین تنفس هیچ نوع عوارض جانبی بدنبال خود ندارد. برای همین می توانید دفعه بعد اگر کمی سوزش معده داشتید این عمل را امتحان کنید.

دل درد ناشی از یبوست مزمن

اگر مشکلات مداوم با یبوست دارید ، که علت مشخصی ندارد ، ممکن است مبتلا به یبوست مزمن ایدیوپاتیک CIC شده باشید علامت آن مدفوع سخت و احساس اینکه نمیتوانید مدفوع را کاملا دفع کنید. اگر با یبوست دست و پنجه نرم میکنید از صحبت کردن درمورد آن با پزشک خجالت نکشید.

پیشگیری از دل درد با ورزش منظم

ورزش کردن به طور منظم باعث افزایش متابولیسم شده و از یبوست جلوگیری می کند. در طی یک دوره زمانی طولانی، ورزشهای شما حتی می تواند باعث تقویت سیستم گوارشی، کارآمدتر شدن آن و سازگارتر شدن در تمیز کردن ضایعات روده شود. اگر مدت مسافت طولانی بدوید، ممکن است به دلیل فشار نامطلوب و کاهش جریان خون در روده خود را بیشتر در معرض ابتلا به اسهال بیابید. شما می توانید قبل از دویدن با پرهیز کردن از کافئین و جایگزینهای شکر این عوارض جانبی مخالف را محدود کنید.

دل درد ناشی از مشکلات کبدی

ممکن است درک آن سخت باشد اما کبد در واقع بخشی از سیستم گوارش است. مواد مغذی غذای ما ، مواد سمی مصرف شده و دارو ها به جریان خون دستگاه گوارش جذب میشوند ، و اولین مکانی که در آن متوقف میشوند ، کبد است که شامل فرآیند های متابولیسم می باشد و به ساخت انرژی یا تجزیه مواد خطرناک کمک میکند. علائمی مانند کاهش وزن، کاهش اشتها ، خستگی و تورم شکمی و تغییر در وضعیت روانی میتواند اولین نشانه ی بیماری های کبدی، از جمله هپاتیت ، سیروز یا سرطان باشد.همانطور که در کبد رشد میکنند ، بیماران ممکن است درد شکمی را در قسمت راست نزدیک قفسه ی سینه تجربه کنند.

پیشگیری از دل درد با کنترل وزن

محققان نشان داده اند که حتی داشتن کمی اضافه وزن می تواند باعث بروز سوزش شدید دل شود. در حالی که دلایل آن دقیقا مشخص نشده، دکترها احتمال داده اند این از آنجایی ناشی می شود که چربی های دور شکم بر روی معده فشار وارد می کنند. این فشار اضافی باعث می شود که یک مایع اسیدی ار مری بالا برود که در نهایت باعث سوزش معده می گدد. برای وزن کم کردن، تمرینات منظم ایروبیک انجام دهید، غذا های سالم بپزید، مرتب آب بنوشید و به طور منظم ورزش های کششی انجام دهید.

دل درد ناشی از خوردن غذای چرب

علاوه بر عوارض جانبی آشکار غذاهای چرب ، این نوع غذاها میتواند منجر به تشکیل سنگ های صفراوی شوند . افزایش کلسترول خون موجب ایجاد سنگ کلیه کلسترول میشود و خوردن چربی اشباع کمتر میتواند از بروز آن جلوگیری کند.

پیشگیری از دل درد با خوردن آب

بدن شما آب زیادی برای تأثیر در هضم و حرکات روده احتیاج دارد. بدون مصرف آب کافی، روده شما نمی تواند مواد زائد را دفع کند و باعث ایجاد یبوست شدید، پولیپ، و بواسیر می شود. بهتر است آبی بنوشید که هم دمای هوای اتاق باشد. آب خنک می تواند باعث بروز شوک به سیستم گوارش، آهسته کردن هضم، و حتی باعث دل درد ملایم شود.

دل درد ناشی از زخم معده

اگر احساس درد در معده دارید و اغلب پس از خوردن احساس ضد اسید معده دارید ، باید برای زخم معده تان مورد آزمایش قرار بگیرید.اغلب افراد با زخم معده سوءهاضمه یا درد قسمت بالای شکمی با ناراحتی های چپ ، راست و یا گاها پشت آن را تجربه میکنند. اگر چه در برخی موارد زخم معده هیچ نشانه ای ندارد اما اگر علائم زخم معده مثل استفراغ خون، دفع مدفوع سیاه یا قرمز ، درد ناگهانی شکم و نفخ و گاهی اوقات کاهش وزن داشتید آن را جدی بگیرید. این تنها یکی از هزاران دلیلی است که نباید سوزش سر دل را نادیده گرفت.

پیشگیری از دل درد با استراحت کافی

اگر شما با ویروس معده دست و پنجه نرم می کنید، بدن شما نیاز به استراحت برای حفظ تواناییش در مبارزه با ویروس را دارد. اگر شما از برگشت اسید رنج می برید، کم بود خواب می تواند سبب بدتر شدن این مشکل شود بدین صورت که تعداد دفعاتی که در مری، اسید پدیدار می شود افزایش می یابد. چنانچه دل درد شما را تا صبح بیدار نگه می دارد، از دکتر خود بپرسید که چه نوع درمانهایی یا هومیوپاتی برای بهتر خوابیدن می توانید انجام دهید.

دل درد ناشی از آنفولانزای معده

اسهال ناگهانی و کوتاه ممکن است نشانه ای از مسمومیت غذایی یا یک ” آنفولانزای ” معده باشد. وقتی مدفوع شل باشد ، میتواند نشانه ای از عفونت دستگاه گوارش باشد. از جمله عفونت های ویروسی مانند نورودیروس ، روتاویروس یا آدنوویروس ؛ عفونت های باکتریایی ، اغلب سالمونلا ، کمپیلوباکتر ، اشرشیاکلی ، شیگلا و یا عفونت پروتوزوئیک ( با یک انگلی )مانند جیاردیا است. عفونت های باکتریایی و انگلیمیتوانند با دارو درمان شوند اما باید از ویروس ها نیز خلاص شوید.

دل درد ناشی از حساسیت

برخی از غذا ها ممکن است به شما آسیب برسانند اما تشخیص این غذاها دشوار است.میتوانید از روش آزمون و خطا استفاده کنید و هر بار که با خوردن غذایی احساس درد و ناراحتی پیدا کردید ، اگر به آن غذا آلرژی داشتید ، از مصرف دوباره ی آن بپرهیزید . ممکن است مدفوع شکننده یا اسهال داشته باشید. در صورت بروز این اتفاق به پزشک مراجعه کنید که علت آن را از جمله بیماری هایی مانند بیماری های سلیاک ( آلرژی به گلوتن ) یا واکنش ناایمن به لاکتوز (آلرژی به لبنیات) را تشخیص دهد.

دل درد ناشی از سندرم روده تحریک پذیر

مدفوع شل میتواند نشانه ی سندرم روده ی تحریک پذیر باشد اما ممکن است با یبوست اشتباه بگیرید.

دل درد ناشی از التهاب روده

با IBS اشتباه گرفته نشود، این بیماری میتواند در بخش های مختلف دستگاه گوارش ظاهر شود همچنین علائم مربوط به التهاب روده معنی دار است همچون ، خون یا مخاط درمدفوع ، کاهش وزن ، تب و حرکات روده .بیماران مبتلا به IBD اغلب شواهدی از التهابات خارج روده ازجمله درد های مفصلی یا خارش پوستی را تجربه میکنند.

علایم دل درد های خطرناک

تب

استفراغ غذا در چند روز متوالی

ناتوانی در اجابت مزاج بخصوص که همراه با استفراغ باشد

ادرار دردناک و یا مکرر

حساسیت شکم به لمس شدن

دردیکه ناشی از آسیب دیدن شکم باشد

دردیکه در چند روز پشت سر هم ادامه داشته باشد

در صورتیکه هریک از مشکلات زیر بهمراه دل درد شما رخ داد، سریعا به بیمارستان و یا پزشک مراجعه نمایید:

استفراغ خون

مدفوع خونی

مشکل در تنفس

دردیکه در دوران بارداری رخ می دهد.

درمان خانگی شکم درد

ذره ذره نوشیدن آب و یا سایر مایعات

اجتناب از مصرف غذاهای سفت در چند ساعت اول شروع درد شکم

اگر تهوع دارید چند ساعت صبر کرده و سپس مقادیر کوچکی از خوراکی های معتدل همچون برنج، سیب و … مصرف نمایید و از خوردن خوراکی های لبنی اجتناب نمایید.

اگر درد در ناحیه بالایی شکم شماست و بعد از مصرف غذاها رخ می دهد، می بایست از آنتی اسید ها استفاده نمایید.

از مصرف آسپرین، بروفن و یا سایر داروهای ضدالتهاب و مسکن های مخدر دار بجز زمانیکه پزشکتان تجویز کرده است، اجتناب نمایید. اگر مطمئنید که درد شما مربوط به کبدتان نیست، از استامینوفن استفاده نمایید.

درمان دل درد با موز

موز اولین گزینه ای است که همیشه افراد در زمان دل درد به سراغ آن می روند. اسهال و استفراغ موجب از دست دادن آب بدن می شود لذا در چنین مواقعی شما به پتاسیم موجود در موز نیاز پیدا می کنید. علاوه بر این از آنجا که مدت زیادی است غذا نخورده اید، قندی که در موز وجود دارد به شما کمک می کند و کالری مورد نیازتان را دریافت می کنید. اما اگر موز خیلی شیرین باشد ممکن است خود موجب حالت تهوع شود.

درمان دل درد با برنج

برنج همراه با دیگر غذاهای نشاسته دار مانند سیب زمینی و جو، معده را پر می کند و از طرفی هضم را آسان می کند و همچنین درد معده را نیز آرام می کند. غذاهای نشاسته دار مدت زمان زیادی در معده نمی مانند و موجب تحریک رفلاکس معده نیز نمی شوند.

بیشتر بخوانید : سرطان شکم ♥ لاغری شکم ♥ گاز شکم ♥ قار ور قور شکمرفلاکس معده

  • علیرضا فرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی