قتلتو بکن

شایعه

قتلتو بکن

شایعه

بایگانی

لیشمانیوز و لنفادنیت

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹ ق.ظ

لیشمانیوز و لنفادنیت

لنفوم یک بیماری است که زمانی رخ می دهد که سیستم لنفاوی شما وجود دارد که بخشی از سیستم ایمنی بدن است. مایع لنفاوی سلول های سفید خون را برای مبارزه با عفونت در قسمت های مختلف بدن حمل می کند. مجموعه ای از گره های لنفاوی در سراسر بدن شما انتقال این ماده را کنترل می کند. با این حال، اگر گره های لنفاوی آسیب دیده یا برداشته شوند، برای مثال، در طی جراحی، مایع نمی تواند به درستی تخلیه شود و باعث تورم شود. به طور کلی، عفونت پا زمانی رخ می دهد که گره های لنفاوی ریوی که حرکت لنف را در پاهای خود کنترل می کنند آسیب دیده یا نابود می شوند. طبق گفته یوهانلینگ، عروق لنفاوی بسیار نازک و انعطاف پذیر هستند، بنابراین هنگامی که شما در جراحی در ناحیه کشاله ران قرار دارید، می توانید حتی با مراقبت های جراحی دقیق آسیب دیده و از تخریب لنفاوی جلوگیری کنید. لنفوم گاهی اوقات بیماری ارثی است، اما اغلب ناشی از چاقی، سرطان یا عفونت است. اگر شما مشکوک به تورم ناشی از هر یک از این شرایط هستید، با پزشک خود مشورت کنید. با این حال، جوراب های واریس را امتحان کنید و به همان اندازه که ممکن است حرکت کنید. دکتر Marcosen می گوید: "عضلات پمپ لنفاوی را از کانال های لنفاوی پمپ می کند." اگر پا را بالا ببرید و کمی اطراف حرکت کنید، خیلی بیشتر می تواند مشکل را حل کند.
ناراحتی نادر و مشکلات قلبی

شما فکر می کنید که آنها هیچ ارتباطی با آن ندارند، اما پاهای تورم نشانه های غیر معمول نارسایی قلبی است. نارسایی قلبی به این معنی نیست که قلب شما کار نمی کند، فقط قلب نمی تواند خون کافی را بپیماید. این بدان معنی است که خون در رگ ها جمع می شود، که منجر به تشکیل مایع می شود. تورم می تواند نقش نارسایی قلبی را کنترل کند. معمولا پاهای تورم نقطه به نارسایی قلب راست است. و اگر نارسایی قلبی دارید، تورم در پاها معمولا بیشتر از مقدار التهابی است که در طول روز در هنگام ایستادن اتفاق می افتد. اگر مقدار زیادی طول می کشد، ممکن است منجر به اشک هایی شود که وقتی پوست باقی می ماند پس از فشار قرار گرفته است. دکتر Marcosen می گوید که اگر این وضعیت و تنفس با هم کوتاه می شوند، بدتر می شود و شما وزن بیش از 5 پوند در روز را می گیرید، این باید نگران کننده باشد.
لیشمانیوز و کلیه ها

کلیه شما مسئول تعادل مایع در بدن و حرکت مایعات است که سیستم شما نیازی ندارد. وقتی کلیه یا هر دو آنها به درستی کار نمی کنند، ممکن است دچار تورم شده باشید. دکتر مارکوسن توضیح می دهد: "در حالت عادی، مردم به خانه برگشتند و پا را بالا می برند و بدن مایع اضافی را جذب می کند و کلیه ها آن را اخراج می کنند. با مشکلات کلیوی، بدن شما از بین بردن این مایع در معرض خطر است، بنابراین نشت قابل توجهی است. بسیاری از مردم در مکان های دیگر مانند دست ها و صورت نیز متورم می شوند. شما تصور می کنید که درمان بیماری کلیه به شما کمک می کند، اما نه با دیالیز، که اغلب برای نارسایی پیشرفته کلیه است. دستگاه های دیالیز مانند کلیه های مصنوعی هستند که انجام وظایف مشابهی دارند دکتر Marcusen می گوید: افراد مبتلا به نارسایی قلبی یا کلیوی، مشکلات اغلب با دیورتیک ها حل می شوند، اما با این حال، با دیالیز، بدن شما می تواند مایع کافی را از بدن را حذف کنید.در این موارد، داروهایی که میزان آب و نمک را در ادرار افزایش می دهند. آنها اساسا به کلیه کمک می کنند تا مایعات را بهتر تخلیه کنند.
لیشمانیوز و سیروز کبد

سیروز کبد به این معنی است که کبد زخم های گسترده ای دارد، احتمالا به علت هپاتیت یا مصرف الکل بیش از حد برای سال ها است. اسکار در جریان خون و در کبد رخ می دهد. این باعث می شود فشار خون بالا در ورید های کبد (به نام افزایش لوله گذاری)، که به طور بالقوه باعث تورم در هر دو پا و همچنین در شکم (به نام آسکیت) می شود. سیروز همچنین پروتئینی به نام آلبومین تولید می کند که یکی دیگر از علل تورم پا است. داروهایی نظیر دیورتیک ها و شیوه زندگی مانند محدود کردن نمک می تواند به کاهش علائم مانند تورم کمک کند. گرچه کاهش تورم در هر پا یا شکم به کبد شما آسیب نمی رساند، می تواند تنفس را آسان تر کند. همیشه این کار را تحت نظارت یک پزشک انجام دهید، زیرا افراد مبتلا به نارسایی کبدی می توانند آب بدن بیش از حد را از بین ببرند.
لوئیس و پیاده روی

اگر هر ساعت صعود کنید، انباشت مایع در هر قسمت از بدن تشدید می شود و خون را به تمام قسمت های بدن منتقل می کند. هر چیزی که زانوها را حرکت می دهد و مچ پا را خم می کند.
نشت و به دکتر مراجعه کنید

اگر پاهای شما متورم شده اند و دچار تنفس کوتاه یا درد قفسه سینه می شوند، به دنبال درمان باشید. این می تواند نشانه هایی از لخته های مایع یا خون در ریه های شما باشد. در چند مورد زیر، به دکتر خود مراجعه کنید: بعد از فشرده شدن، پاهای تورم تندتر می شوند. پوست شما به نظر می رسد و یا در ناحیه تورم متورم است. درد و تورم شما از بین نخواهد رفت.

  • علیرضا فرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی